Doc. Hofmann pochází z rázovité podjesenické vesničky Horní Lipová, kde strávil sladké časy svého dětství a po studiu na trutnovském gymnáziu přešel do velkoměsta studovat ČVUT, kde v roce 1976 graduoval v oboru Silnoproudá elektrotechnika a dále v roce 1981 získal titul CSc. v oboru Energetika. Poté už byl jeho život spojen úzce s VŠCHT Praha, kam v roce 1981 nastoupil jako odborný asistent na Katedru technické fyziky a elektrotechniky. Tady od začátku působil jako pedagog a vyučoval především seminární a laboratorní cvičení z fyziky a elektrotechniky, později se zapojil i do přednášení a přípravy učebních materiálů těchto předmětů. Ve své vědecké činnosti se ve spolupráci s FEL ČVUT věnoval technice vysokých napětí, metod měření a spínání vysokého napětí a velmi vysokého napětí, přepětí v elektroenergetických soustavách a s tím související řešení elektrických polí s prostorovým nábojem a také se věnoval elektrostatickým odlučovačům. V roce 1992 se habilitoval na FEL ČVUT v oboru Aplikovaná fyzika.
Dlouhá léta působení na škole věnoval především pedagogické činnosti a rozvoji výuky fyzikálních předmětů. Společně s prof. Urbanovou je autorem současné koncepce výuky fyziky na naší škole, s čímž souvisí i jeho spoluautorství na několika skriptech a velkého množství jiných výukových a zkušebních materiálů. Jeho přednášky jsou studenty hodnoceny jako jedny z nejlepších, které na naší škole absolvovali. Tyto přednášky jsou jasné, uspořádané, s logickou strukturou, vystihující danou problematiku, a i když jsou to přednášky fyzikální, které se na chemické škole obvykle netěší velikému zájmu a pochopení, doc. Hofmann je schopen je podat studentům tak, že je, dle jejich slov, přijímají s radostí, někdy až s nadšením. Vyskytl se i názor, že „kdo neměl Hofmanna, neměl VŠCHT“.
Od roku 2000 do 2018 vedl Ústav fyziky a měřicí techniky, který vznik transformací původní katedry technické fyziky a elektrotechniky. Za jeho působení došlo postupně k modernizaci výuky fyziky a měřicí a řídicí techniky, kde byly vybudovány mimo jiné i výukové laboratoře v současné podobě. Zároveň byly vytvořeny podmínky pracovníkům k vědecké a publikační činnosti s mezinárodně uznávanými výstupy. Na ústavu doc. Hofman vybudoval funkční tým zaměstnanců, kteří pokrývali celé spektrum činností od dílenského a laboratorního technika až po profesory a od nejmladších studentů až po zasloužilé pedagogy a vědce. Tím na konci svého mandátu mohl odevzdat plně funkční ústav, který si plní všechny povinnosti na něj kladené.
I navzdory mnoha letům stráveným na VŠCHT Praha by mu jeho entuziasmus a pracovní nasazení mohli závidět i mnozí mladší kolegové. Doc. Hofman svou pedagogicko-vědeckou činností přispěl k rozvoji VŠCHT Praha.