Prosím čekejte...
Nepřihlášený uživatel
logo VŠCHT
Nacházíte se: VŠCHT Praha  → Úřední deska → Interní granty → Společenská IGA → Hospodaření

Pravidla čerpání finančních prostředků

Řešitel je povinen s finančními prostředky nakládat hospodárně a v souladu s obecně platnými závaznými právními předpisy.

Obecná pravidla

  • Čerpání finančních prostředků vychází z podrobného položkového rozpočtu projektu dle schváleného návrhu společenského projektu.
    • Řešitel je povinen ověřit, že cena za danou službu/položku je nejvýhodnější (obsahuje všechny požadavky a zároveň je nejnižší).
    • V případě nákupu drogistického zboží nebo kancelářských potřeb jako první zkontrolujte, zda požadované položky nejsou na skladě VŠCHT (v MISu: Interní objednávky – Katalog). Pokud ano, sepište si jejich seznam (číslo položky, počet kusů) a zašlete ho včas na e-mail pkc@vscht.cz (nezapomeňte uvést specifikaci vašeho projektu). Pouze položky, které na skladě nejsou, lze nakupovat externě.

  • Finanční prostředky jsou přiděleny pouze pro jeden kalendářní rok a nelze je převádět do roku následujícího. Veškeré účetní doklady musí být předány na Poradenské a kariérní centrum nejpozději do 15. prosince daného roku.


    Tipy

          Řešte vše včas. Zpracování požadavků nějakou dobu trvá, kvůli vnitřním procesům jednotlivých oddělení (proplatit fakturu nebo vydat zálohu může trvat i několik dní).

          Pokud si nejste ohledně nějaké platby či smlouvy jistí, zeptejte se.

          Při komunikaci uvádějte název vašeho projektu + SIGA – pamatujte, že nejste jediní, kdo má projekt a řeší jeho finance :) 


Doklady a platby 

  • Platby je možné provádět v hotovosti i bezhotovostně (kartou, převodem na účet). Každá platba musí být doložena daňovým dokladem. Jiné než daňové doklady nebudou akceptovány. 

      Daňový doklad = účtenka, faktura – musí vždy obsahovat:

         identifikační údaje prodávajícího (název firmy, adresa, IČ, popř. DIČ)

         rozpis jednotlivých položek (název položky + cena za položku)

         vyčíslení DPH

         celkovou cenu

         formu úhrady (hotově, kartou, u faktur převodem na účet)

      Faktura navíc musí obsahovat:

         údaje kupujícího, tj. VŠCHT Praha (bez vašeho jména! pozor na internetové obchody, které údaje doplňují automaticky na základě předchozích objednávek apod.)

Vysoká škola chemicko-technologická v Praze

Technická 5

166 28 Praha 6

IČ: 60461373

DIČ: CZ60461373

        číslo účtu prodávajícího

        datum akce, popř. další podrobnosti dle domluvy 

        Nelze proplácet: alkoholické nápoje, pohonné hmoty.

       Při částce nad 20 000 Kč (bez DPH) musí být předem vystavena objednávka – informujte se včas na PKC.

  • Platby v hotovosti: Budou proplaceny na základě vyúčtování, které je nutno předložit bez zbytečného odkladu (nejpozději do 8. dne následujícího měsíce). Na platby v hotovosti je možné obdržet finanční zálohu předem.

  • Platby na fakturu: Faktury je možné hradit samostatně a nechat si následně proplatit. Rovněž je možné nechat fakturu zaplatit napřímo VŠCHT – v takovém případě je nutné ji dostatečně včas (ideálně obratem po obdržení) zaslat na PKC. 
    • Pozor:

         Platba zálohových faktur z e-shopů není možná, avšak mnoho obchodů vystavuje pro firmy fakturu se splatností (informujte se předem na PKC).

         VŠCHT neumožňuje platbu kauce. Pokud dodavatel vyžaduje zaplacení kauce, je nutné, aby ji studenti/organizátoři akce uhradili sami. Doporučujeme zajistit si řádné potvrzení o zaplacení i vrácení kauze.

         U větších internetových obchodů s elektronikou má škola účet, na který můžete nakupovat se slevou.

  • Výplaty stipendií: Studentům VŠCHT Praha řádně zapsaným ke studiu vypomáhajícím na akci je možné hradit odměnu formou stipendia. Výplata stipendií probíhá zpětně, po akci, poukázáním na účet daného studenta. K vyplacení stipendií si řešitel připraví jmenný seznam studentů (jméno, příjmení, fakulta, stupeň studia, částka).

  • Dohody o provedení práce pro členy řešitelského týmu i pro externisty je potřeba řešit nejpozději 14 dní před akcí. Obraťte se včas na PKC.

  • Dohody o provedení práce, dohody o dílo, smlouvy, pronájmy a závazné objednávky musí podepisovat kvestor VŠCHT Praha. Přijďte se poradit a řešte je včas.


Vyúčtování 

  • Finanční prostředky jsou přiděleny pouze pro jeden kalendářní rok a nelze je převádět do roku následujícího. Veškeré účetní doklady musí být předány na Poradenské a kariérní centrum nejpozději do 15. prosince daného roku.

  • Pro odevzdávání si připravte všechny potřebné doklady, ideálně si vytvořte přehledovou tabulku dokladů s částkami a celkovým součtem, dle rozpočtu projektu. Pokud již byly některé výdaje uhrazeny, označte je.

  • Domluvte si termín, kdy zanesete vyúčtování na PKC (na vyúčtování je nutné se připravit i ze strany PKC).


Administraci projektů zajišťuje Poradenské a kariérní centrum. 

V případě potřeby se na nás neváhejte obrátit!

   pkc@vscht.cz

   220 44 2071 

Aktualizováno: 18.11.2024 15:43, Autor: Poradenské a kariérní centrum

KONTAKT

VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Copyright VŠCHT Praha
Za informace odpovídá Oddělení komunikace

Mapa webu
Sociální sítě
zobrazit responzivní verzi