Mezi nejlepší pěticí škol v kategoriích Technické vědy a Přírodní vědy se umístily hned tři naše fakulty.
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze opět zabodovala v žebříčku časopisu Týden, který porovnává vzdělávací instituce podle jednotlivých vědních disciplín a hodnotí je na základě vybraných kritérií.
V kategorii Technické vědy zvítězila Fakulta chemické technologie, Fakulta chemicko-inženýrská skončila na třetím místě.
Mezi nejlepší pěticí fakult v republice v kategorii Přírodní vědy se pak umístila Fakulta technologie ochrany prostředí.
Metodologie
(převzato z textu redakce časopisu Týden)
Zájem o fakultu/školu
Porovnávali jsme kritéria, jako je šance na přijetí, jež byla vypočítána jako poměr mezi zaslanými přihláškami a přijatými uchazeči, a dále počet zapsaných studentů. Čím větší byl rozdíl mezi přihlášenými a přijatými a čím vyšší bylo procento zapsaných studentů (počítáno z přijatých), tím více bodů škola obdržela. Nejlepší výsledek byl ohodnocen plným počtem bodů, zbytek v přímé úměře.
Pedagogové
Sledovali jsme kvalitu školy v oblasti výuky a vědy po personální stránce. Klíčovým ukazatelem jsou vyučující s hodnostmi doktor (Ph.D.), docent a profesor v pracovním úvazku minimálně 0,5. Vyřazeni tedy byli učitelé působící pouze „agenturně“, na miniúvazky a dohody, kteří se do života školy takřka nezapojují. Sledovali jsme poměr mezi celkovým počtem studentů bakalářských, navazujících magisterských a kontinuálních magisterských studentů a počtem učitelů. Čím méně studentů připadá na jednoho vyučujícího, tím lépe se škola umístila. Nejlepší výsledek byl ohodnocen plným počtem bodů, zbytek v přímé úměře.
Věda
Vycházeli jsme z počtu takzvaných RIV bodů, které fakulta/škola získává za odborné publikace, články, významné granty a další vědeckou činnost. Počty těchto bodů zveřejňuje Rada pro výzkum, vývoj a inovace a jsou veřejně dostupné. Zohledněny byly RIV výsledky za poslední tři vyhodnocené roky. Tím je sledováno, zda škola kontinuálně pracuje v oblasti vědy, a to i po delší období. Sledováno je i zapojení do právě běžících grantů. Klíčovým aspektem hodnocení je účast fakulty/školy ve významných tuzemských a zahraničních grantech. Tuzemské granty vypisují české agentury a ministerstva. Vyšší prioritu však mají granty zahraniční, čímž je sledováno i zapojení vysoké školy v mezinárodním měřítku. Čím více RIV bodů připadá na jednoho pracovníka s titulem doktor (Ph.D.), docent či profesor a čím více grantů fakulta/škola řeší, tím výše se umístila.
Vnější hodnocení
Sleduje zařazení školy v prestižních zahraničních žebříčcích CWUR, THE a CQ a dále hodnocení Akreditační komise České republiky, dnes Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství. Vedle posledních komplexních hodnocení komise sleduje i úspěšnost fakulty/školy v jednotlivých akreditačních řízeních a to, zda u ní v minulosti nebyly uplatněny sankce. Zohledněna je i transparentnost školy spočívající ve zveřejňování klíčových informací o svém chodu. Čím úspěšnější fakulta/škola je v získávání/prodlužování akreditací a čím více informací o sobě zveřejňuje, tím vyšší počet bodů získala. Nejlepší výsledek byl ohodnocen plným počtem bodů, zbytek přímo úměrně.
Za každou oblast mohla fakulta/škola získat pět bodů, maximálně tedy dvacet. Čím více bodů získala, tím lepšího umístění v žebříčku dosáhla.